Goodyear Blimp feirer 100 år på himmelen med en turné til over 100 byer og en kampanje som strekker seg over et helt år
3. juni 2025 er det hundreårsjubileum for Goodyear Blimp, og i dag annonserte Goodyear Tire & Rubber Company at de vil feire anledningen gjennom hele året ved å bringe blimpen tettere på sine fans over hele verden.
I 2025 er målet at Goodyear Blimp skal fly til mer enn 100 byer i Nord-Amerika og Europa og være til stede ved nye arrangementer – fra de største sportsbegivenhetene til musikkfestivaler og andre kulturelle arrangementer – for å gi flere fans enn noen gang før muligheten til å se det berømte luftskipet på nært hold.
«For fans over hele verden er Goodyear Blimp et sterkt symbol både nostalgi og innovasjon. Med sin århundrelange historie og unike evne til å vekke en følelse av undring hos dem som opplever blimpen – uansett om det er på bakken eller i luften – gir den Goodyear mulighet til å komme i kontakt med publikum på en måte som ingen andre dekkselskaper kan matche», sier Mark Stewart, CEO og President for Goodyear.
Fans av Goodyear Blimp kan holde seg oppdatert om de siste aktivitetene og nyhetene ved å følge @GoodyearBlimp på sosiale medier og ved å besøke www.goodyear.eu.
100 år med Goodyear Blimp
Goodyear har helt siden 1910 eksperimentert med luftskip som er lettere enn luft. Siden starten med Pilgrim i 1925 har Goodyears blimper fungert som PR-verktøy for å skape oppmerksomhet rundt varemerket og glede fans i lokalsamfunn over hele landet. I dag er Goodyear Blimp et av de mest langvarige og ikoniske varemerkeaktivaene i verden.
Kilde: Goodyear